Kategorier
Recept

Lördagsfrukost

Jag kan vara rätt dålig på att äta frukost på helgen och alldeles för många gånger har jag ätit upp gårdagens kvarlämnade godis istället och efteråt tänkt att ja, det var ju en värdig frukost… Det är verkligen inte okej att sockerbomba kroppen så tidigt på morgonen, men socker är dessvärre min eviga akilleshäl som jag aldrig riktigt lyckas värja mig mot.

Hur reder man bäst bot på det här beteendet? Man gör såklart en god frukost som slår gårdagens godis med hästlängder. Keso med banan, kiwi och mullbär blev det. Banan och keso är sedan länge en favoritkombo och med kiwi och mullbär adderat skapades nästan magi. Nästan!

Såhär ska det se ut varje helgmorgon hädanefter.

Av Matilda

Bloggar ur ett veganskt och miljövänligt perspektiv. Tycker om att rå om mig själv med veganska skönhetsprodukter, skapa DIY av återbrukat material och skrota runt på loppisar.

20 svar på ”Lördagsfrukost”

sv: Tack snälla Matilda, det hade jag alls inte tänkt på 😀

Definitivt godare än godis!! Själv åt jag macka med jordnötssmör och sylt till lunch, hehe, nästan som att äta godis…

Älskar frukost och älskar mullbär, så gott! Jag är expert på att starta tex söndagsmorgonen med chips som är över sen gårdagen :p Istället har jag börjat slänga de som blir över alternativt att sambon får gömma det till nästa helg 😉

Vad gott det verkar! Och jag känner verkligen igen mig i det där med att kunna äta godis till frukost, hahaha – står skålen framme sedan gårkvällen bara MÅSTE jag “smaka lite”.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *